Porządek i czystość w miejscu pracy to podstawa. Niejednokrotnie, ze względu na nadmiar zadań lub niewielką ilość czasu, jakim się dysponuje, nie jest możliwe utrzymanie miejsca pracy w dobrym stanie. W tym artykule dokonamy przeglądu kluczowych czynników, które warto spróbować, aby zachować biuro w porządku i nie zwariować.
Jest to bardzo proste zadanie, ale wymaga ciągłej pracy i konsekwencji. Bardzo częstym błędem jest porządkowanie, czyszczenie i organizowanie przestrzeni i myślenie, że nie trzeba się o nią martwić, dopóki znów nie zapanuje w niej chaos. A jeśli chcesz kupić artykuły biurowe to zachęcam Cię do odwiedzin sklepu internetowego: papierowo.pl.
Porządkowanie biurka
Przede wszystkim należy pamiętać o tym, jak ważne jest utrzymanie porządku na biurku. Jest to niezwykle istotne, ponieważ większość dnia pracy spędzane jest przy biurku, a utrzymanie go w dobrym stanie znacznie zwiększy efektywność i produktywność, a także sprawia uczucie komfortu i dodaje motywacji do wykonywania zadań.
Zalecenia dotyczące utrzymania czystości i porządku na biurku:
- Unikanie gromadzenia niepotrzebnych przedmiotów. Ten punkt jest niezwykle ważny, ponieważ wszyscy mamy tendencję do gromadzenia wszelkiego rodzaju przedmiotów, których nie zamierzamy używać lub których mamy zbyt wiele, takich jak: papiery, długopisy, kalendarze, karteczki samoprzylepne, itp.
- Archiwizacja nieaktualnych dokumentów. Każdemu z nas zdarza się, że wśród tylu papierów nie udaje się znaleźć tego dokumentu, który jest nam tak bardzo potrzebny. Dzieje się tak z powodu nadmiaru niepotrzebnych papierów, dlatego istotne jest, aby pozbyć się wszystkich dokumentów, które nie mają istotnego znaczenia.
- Kosz na śmieci pod ręką. Pozbywanie się wszystkiego, czego nie zamierzamy używać, jest o wiele łatwiejsze, jeśli w pobliżu jest kosz na śmieci. Nie bójmy się wyrzucać tego, czego nie będziemy używać, bo dzięki temu zaoszczędzimy o wiele więcej miejsca.
- Niespożywanie posiłków w miejscu pracy. Często, ze względu na krótki czas jakim dysponujemy, mamy tendencję do podjadania przy biurku lub stole biurowym. Jest to duży błąd, gdyż powinno się korzystać z miejsc do tego przeznaczonych. W ten sposób unika się gromadzenia resztek jedzenia, a jednocześnie rozgranicza przestrzeń roboczą od wypoczynkowej.
- Środek dezynfekujący. Ze względu na czasy, w których żyjemy, jest to bardzo ważny czynnik, szczególnie w przypadku pracy z innymi ludźmi. Warto mieć środek dezynfekujący, który pozwoli zachować czyste ręce przez cały czas. Promuje to czystość i nadaje biuru higieniczny wizerunek, co jest wysoko cenione przez klientów.
Czyszczenie pomieszczenia
W wielu przypadkach dba się o porządek i czystość w miejscu pracy, ale nie w całym pomieszczeniu. Oznacza to, że wcześniej czy później gromadzący się brud ma tendencję do osadzania się w bliskiej przestrzeni miejsca pracy, co zmusza nas do częstszego sprzątania.
Wskazówki, jak utrzymać czystość i porządek w biurze:
- Regularne czyszczenie. Minimum to 1 sprzątanie na tydzień. W tym sprzątaniu powinno odkurzać się półki, myć okna i żaluzje, czyścić klamki drzwi, zamiatać i mopować podłogę oraz czyścić wszystkie zakamarki podatne na gromadzenie się brudu.
- Uniknie zabrudzenia powierzchni. Jeśli chcemy, aby nasze biuro wyglądało lśniąco, to jest to bardzo ważny punkt. Na podłodze przy wejściu do biura warto położyć matę lub chodnik, aby uniknąć zamoczenia podłogi w przypadku deszczu na zewnątrz lub aby szybko posprzątać ewentualne rozlane płyny, lub podobne substancje.
- Unikanie wszelkich zbędnych dekoracji. Ważne jest, aby pozbyć się wszystkich ozdób, które nie służą celowi w biurze i upewnić się, że wszystkie elementy dekoracyjne są na swoim miejscu.
- Dobre oświetlenie. Oświetlenie jest bardzo ważne w biurze, wszystkie biura powinny mieć odpowiednie oświetlenie, jak również nie pozostawiać ciemnych lub słabo oświetlonych zakamarków.